Wednesday 19 March 2014

Sekitar Majlis Akad Nikah & Majlis Persandingan kami..7-8 Disember 2013 ~ Kuching, Sarawak

assalamualaikumm....(sila jawab salam dahulu.hehe)

lamanya rasa tak update blog..sibuk ke sana sini..dengan keluarga...dengan kerja...traveling lagi..fuhh...ahernya ada juga masa utkku mencoret sebait dua...ehem..

alhamdulillah setelah berkahwin aku rasa amat bahagia..rezekiku di murahkan...fikiranku lebih tenang..sbb tak perlu nak fikir lagi pasal persiapan kahwin untuk sebelah keluarga perempuan, yg sememangnya memenatkan..huhu..lebih lebih lagi kebanyakan persiapan dilakukan oleh aku sendiri termasuk mcari bridal,pelamin, kad kahwin dan terutama dari segi pakaian untuk akad nikah dan kahwin..aku DIY sendiri veil dan kurung nikahku..baju melayu moden akad nikah suamiku pula aku hantar ke tailor Formula One di Kuching Central untuk disiapkan..Alhamdulillah..semuanya berjalan dengan lancar..

Untuk majlis persandingan di Kuching, aku menggunakan khidmat Damai Weddingdeco untuk hiasan pelamin...berkonsepkan a bit like Romantic English Garden...
alhamdulillah everthing turns out well..Pelaminnya seperti yg aku idamkan..warnanya..juga hiasannya...aku lebih suka menggunakan simplicity but still ada elemen romantic bunga bunga cinta.. ehhe...warna warna pastel menjadi keutamaan ku...servis mereka juga sgt tiptop dan layanan yg sangat mesra..
Highly recommended for those yg berada di Kuching,Sarawak...
Thanks once again Damai Weddingdeco..Aniep & the Crews..thanks for making my wedding day like dream come true...Alhamdulillah...

Untuk andaman pula aku menggunakan khidmat Subree Rias Pengantin...makeup mmg sangat awesome dan aku sangat berpuas hati..dress2 nya juga sangat cantik dan terdapat pilihan untuk yang menutup aurat...sangat mudah berunding dengan mereka dan not forgetting,they are funny too...siap ada kucing2 yg baka dari luar negara ,semua gemok2 dan sihat di kedai mereka..
Bridal ni punn,highly recommended jugak..for those yg berada di Kuching dan sekitarnya...
thanks for making me and hubby look like king & queen that 2 days guys ! thanks a lot!

Here are some photos yg sempat diambik oleh adik saya semasa akadnikah & majlis persandingan during those 2 days ,7 & 8hb December 2013...enjoice uols!



Kad Kahwin kami..
gambar tu masa pre wedding Islamik..





Pose sebelum majlis akadnikah..




Pose lagi..ngee~



konon2 mcm mahligai cinta laa..pegang hp bagaii..kuikui

Pelamin anganku jadi nyata.ehek




from tepi,bawah..


Nevesnya muka kami..kihkih



Upacara membatalkan air sembahyang..abaikan kusyen2 itu yer..hihi
\

ciuman pertama seorang suami..okey..time ni mmg aku malu sangat.~blushin

sujud syukur..alhamdulillah

Pose selepas bgelar suami isteri..ada gaya nak jd cover majalah pengantin kan?ehe

with my friends..syukran sangat2 sbb sudi dtg..



Haa..ni masa bersanding..Royal Purple tema kami..


bff ku,Anne dtg jauh dari JB bersama hubby nyer..tengss syg~


Mekap akadnikah.
Mekap majlis bersanding.




ok.main tarik2 dress ni ape kess?ekeke


Photoshoot di luar..outdoor katenye..

adik saya yg metal x hengat mrangkap jurukamera x rasmi.
..tengss cyg for ol these photos..


ok...setakat tu je entry kahwin ni...terima kaseh pd yg sudi mbaca...n kesemua saudara mara yg byk mbantu mnjayakan majlis kami,jutaan terima kasih kami ucapkan...segala penat lelah anda hanya Allah yg mampu mbalasnya..
Saya akui saya amat bahagia skrg..Alhamdulillah ,sangat2 bsyukur pada Ilahi,dan thanks atas doa kalian...smoga korang pun beroleh bahagia yg korg idamkan jugak k?Saya doakan dari jauh...Insha Allah Aamiin..
Tak lupa pada semua,doakan kami yer...tgh trying to conceive nih...tunggu berita baik dari kami yaaa...
Till then! Assalamualaikum ~

No comments:

Post a Comment